Popis přidané hodnoty projektu,
v čem je inovativní

Inovativnost

Díky projektu vytvoříme 30 inovativních didakticko-metodických materiálů, které budou sloužit jako moderní opora a návod pro atraktivní výuku fyziky a chemie.

Žáci v kroužcích budou aktivně zapojeni do tvorby metodických materiálů, budou moci ovlivnit přípravu pokusů, čímž žáci získají dovednosti a návyky pro řešení problémů. Při tvorbě metodických materiálů budou žáci navrhovat možná řešení. Například žáci dostanou zadáno názorně předvést fyzikální či chemický jev za pomoci stavebnice a laboratorních senzorů a budou samostatně navrhovat optimální řešení daného problému.

Žáci budou vytvářet ilustrační animace přírodních jevů ve Flashi a zpracovávat videozáznamy provedených pokusů. Z průzkumu realizovaného v projektu Žáci žákům jsme zjistili, že animace ve Flashi vyučujeme jako jediná základní škola v Pardubickém kraji. Počet základních škol, na kterých žáci pracují s animacemi ve Flashi v rámci celé ČR není pravděpodobně vyšší než 5.

Přidaná hodnota

Přidanou hodnotu projekt vytváří sdílením výstupů žákům a pedagogickým pracovníkům mimo ZŠ Svitavy, nám. Míru 73. Vytvořené didakticko-metodické materiály bude moci využívat až 150 učitelů fyziky a 130 učitelů chemie.

Přidanou hodnotou projektu je také úroveň kompetencí žáků školy, kteří odcházejí na střední školy nadstandardně vybaveni v IT dovednostech.

Předpokládáme, že díky získání praktických zkušeností se zapojením do pokusů, skutečně zvýšíme zájem žáků o studium na technických oborech.

V rámci kroužků budou spolupracovat žáci napříč ročníky, tím se naučí pracovat v týmu, spolupráce má sociálněpreventivní charakter - odbourávají se umělé hranice mezi ročníky a snižuje se riziko šikany.

 

Souhrnné informace

 

Kontakty

 

Aktuality

 

Popis projektu

stručný obsah
cíle
zdůvodnění
cílová skupina
rizika
realizace
inovativnost
vazby
vnitřní postupy

 

Klíčové aktivity

01
02
03


Úvodní stránka