Závěrečná konference ... projekt COP 2015

 

únor 2015
Projekt COP - slavnostní ukončení projektu

K 28. 2. 2015 byl ukončen projekt cesta objevování povolání (COP). Na škole probíhal 3 roky, během kterých byla nově vybavena učebna fyziky a chemie a vznikla sada výukových materiálů do těchto předmětů. Žáci mohli navštěvovat dva nové kroužky Merkuráček a ANIVID (animace, videa), účastnili se několika exkurzí do Police nad Metují (muzeum a výrobna Merkuru), Technického muzea v Ostravě a do České televize v Praze. Zapojení učitelé též prošli sérií školení pro práci s Merkurem na téma střih a úprava videa.

V rámci projektu proběhla též soutěž o nejlepší výrobek z Merkuru a nejlepší video. Výhercům byly předány ceny při závěrečné konferenci ve Fabrice. Největším překvapením bylo vítězství nejmladšího učastníka, který postavil překrásný funkční jeřáb.

Projekt tímto dnem úplně nekončí. Některé aktivity jako např. kroužky budou pokračovat i následujících pět let v rámci tzv. udržitelnosti projektu.

Ze Svitavského deníku

Svitavy – Tříletý evropský projekt „Cesta objevování povolání" Základní školy na náměstí Míru ve Svitavách se zdárně nachýlil ke konci. V aule svitavské Fabriky kantoři seznámili všechny přítomné, co ho provázelo. A také se uskutečnilo slavnostní vyhlášení výsledků související soutěže.

Celý projekt byl zaměřen na podporu žáků základních škol o přírodovědné a technické obory v rámci jejich další vzdělávací cesty. Podíleli se na něm učitelé fyziky, chemie a praktických činností.

Skládal se ze tří klíčových aktivit. Nejprve náročná a dlouhodobá metodická část, které kantoři věnovali i svůj volný čas, kdy se museli školit například v animacích a stříhání videa, aby své poznatky mohli předávat žákům.

Druhá byla zaměřena na tvůrčí práci žáků. Zapojilo se jich devadesát sedm, z toho třicet dívek. Ti pracovali ve dvou kroužcích. „Jeden byl zaměřen na manuální zručnost při práci s klasickou českou stavebnicí Merkur. Druhý se jmenoval Anivid, protože se skládal z animace a točení a stříhání videa," přiblížila práci žáků ředitelka školy Věra Hanusová.

Poslední oddychová část byla věnována exkurzím. Žáci se tak třikrát podívali do Police nad Metují do závodu a muzea Merkuru, dále do Technického muzea v Ostravě a do České televize v Praze. „Abychom mohli všechny tři klíčové cíle splnit, museli jsme si stanovit ještě sekundární cíle. Ty vyplynuly během provozu. Bylo potřeba například dovybavit učebny nebo uspořádat workshopy," sdělil učitel Jakub Velecký. V rámci projektu došlo i k modernizaci učebny fyziky a chemie.

V souvislosti s projektem byla vyhlášena i soutěž o nejlepší výrobek ze stavebnice Merkur a o nejlepší film. Ty ještě byly rozděleny do dvou kategorií. Výrobky sloužící k výuce a zcela volné. Do soutěže se mohli přihlásit i žáci dalších škol. „Zapojila se Základní škola Vítějeves, Základní škola Felberova, Gymnázium Svitavy, nesčetný počet výrobků z Merkuru zaslala Základní škola Zámecká z Litomyšle a taky jeden žák ze Základní školy Lubná Sebranice," sdělila ředitelka školy. V kategorii volných výrobků ze stavebnice zvítězil nejmladší účastník soutěže. „Postavil jsem jeřáb. Táta mi stavebnici přinesl z půdy, tak jsem zkoušel stavět," řekl vítěz Jan Motyčka, žák první třídy ze Sebranic, který byl navíc hrdý, že porazil všechny velký kluky.

Nová učebna

Nebyl to první evropský projekt, do kterého se škola z náměstí zapojila. „Věděli jsme, že chceme jít do dalšího. Mohli jsme si vybrat, přes které předměty bychom do něho chtěli jít. Přišli učitelé fyziky, že udělají novou učebnu a od toho se odvíjelo, co je třeba pro to udělat," dodala ředitelka Věra Hanusová.

Ocenit úsilí všech přišli nejen kolegové z jiných škol, ale také zástupci města a široká veřejnost. „Moc děkuji paní ředitelce a celému týmu za tento projekt. Zájem o přírodovědné a technické obory není nikterak velký a tohle je skvělá cesta, jak ho u žáků probudit. Navíc moc dobře vím, kolik byrokracie je potřeba vyřídit při práci na evropských projektech," poděkoval škole místostarosta Svitav Pavel Čížek.


 

 

Souhrnné informace

 

Kontakty

 

Aktuality

 

Popis projektu

stručný obsah
cíle
zdůvodnění
cílová skupina
rizika
realizace
inovativnost
vazby
vnitřní postupy

 

Klíčové aktivity

01
02
03


Úvodní stránka